Per Procura
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r.
Centrum Odszkodowań
Porady dla klientów — krok po kroku
Klient powinien sporządzić opis:
- Okoliczności wypadku (miejsce i czas).
- Doznanych w wypadku obrażeń ciała.
- Sposobu zeszpecenia (blizny, rany, widoczne kalectwo).
- Dolegliwości odczuwanych bezpośrednio po wypadku.
- Dolegliwości na dzień zlecenia sprawy.
- Dolegliwości psychicznych, które pojawiły się wskutek zdarzenia.
- Przebiegu leczenia (czy jeszcze trwa, jak długo, rokowania lekarzy).
- Przebytych i planowanych zabiegów operacyjnych.
- Utraconych dochodów i zniweczonych planów na przyszłość.
- Konieczności zmiany kwalifikacji zawodowych (jeżeli dotyczy Klienta).
Potrzebna dokumentacja
- Zaświadczenie o wypadku — kolizji drogowej z Wydziału Ruchu Drogowego Policji lub orzeczenie sądu.
- Wypisy ze szpitala, wszelkie zaświadczenia i oświadczenia lekarskie.
- Zwolnienia lekarskie.
- Aktualne zaświadczenie lekarskie — stan zdrowia związany ze zdarzeniem.
- Konieczne wydatki na poczet dalszego leczenia (poświadczone przez lekarza).
- Rachunki za leki, środki opatrunkowe, odżywki, specjalne diety lecznicze.
- Koszty poniesione przez najbliższą rodzinę w celu odwiedzin w szpitalu.
- Opieka innych osób najbliższych, jeżeli te pozostawały na urlopach bezpłatnych.
- Dojazdy, przejazdy na wizyty kontrolne, badania, zabiegi rehabilitacyjne.
- Rachunki za sprzęt ortopedyczny, odpłatne porady i konsultacje medyczne.
- Koszty pobytów w sanatoriach, turnusy rehabilitacyjne.
- Wykaz utraconych wskutek wypadku cennych przedmiotów.
- Utracone dochody (zaświadczenia sprzed wypadku — najlepiej z 12 miesięcy).
- Utracone korzyści (dokumenty o zerwanych umowach, zleceniach po wypadku).
- Dokumenty wskazujące na zniweczone wskutek wypadku plany na przyszłość.
- Potwierdzenie konieczności zmiany rodzaju dotychczas wykonywanej pracy.